reklama

Prečo kandidujem ?

Veľa krát mám pocit, že to už nemá význam. Hlavne so situáciou v tomto štáte. Proste mám pocit, že sa nedá nič zmeniť. Potom si však spomeniem na slová, ktoré som niekde počul: „Nemohol by som si povedať občan tohto štátu, pokiaľ by som sa o to aspoň nepokúsil," teda o to niečo zmeniť. Takisto, počas pôsobenia na Prírodovedeckej fakulte som zistil, že ťažko sa dá niečo meniť z vonku, omnoho ľahšie je zmeniť niečo z vnútra. No a to boli tie hlavné dôvody. Niečo sa mi nepáči, chcem to zmeniť, ale ľahšie to je z vnútra.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

V komunálnych voľbách v roku 2006 sme s celou skupinou Bratislava otvorene kandidovali do samosprávy. Vložili sme do toho nemálo energie, i peňazí. Samozrejme, nikto nás nefinancoval, tak to šlo z vlastných vreciek. Boli sme presvedčení, že ľuďom sa situácia v Bratislave nepáči, že aj napriek malej reklame sa nám podarí dostať sa do samosprávy a tam niečo zmeniť. Ale zistil som, že ľudí to vôbec netrápi, zaujíma ich len najbližšie okolie. Volia najmä podľa strán, vôbec nepozerajú na to, čo jednotlivé strany, resp. ich kandidáti robia, alebo robili počas predchádzajúceho volebného obdobia. Vzhľadom na to, že nás nezvolili, mi z toho bolo smutno. Povedal som si: „Tak im treba." Srdce ma však bolelo, lebo som sa v Bratislave narodil a aj tu žijem a teda mi na Bratislave záleží. Nechcel som, aby sa Bratislava strácala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V nasledujúcom období som upadol so svojou činnosťou do pasivity (aspoň som si dokončil školu). Mal som proste pocit, že to nemá význam. V tomto období som však nabral ďalšie skúsenosti, stretával som sa s ľuďmi a počúval názory.

No a začiatkom októbra som obdržal telefonát od Eleny Pätoprstej, s ktorou som kandidoval v komunálnych voľbách 06 a s ktorou teraz kandidujem za poslanca do VÚC. Pýtala sa ma, či nechcem kandidovať aj teraz. Zostal som prekvapený, lebo som za posledný čas, podľa mňa, absolútne nič nespravil. Mal som z toho divný pocit. Rozhodnúť som sa mal ešte v ten deň. Samozrejme som odpovedal, že sa neviem okamžite rozhodnúť, lebo ani neviem, čo by to pre mňa znamenalo a ani som veľa o VÚC nevedel. Využil som však priateľov na telefóne a poradil som sa s nimi. Nakoniec som sa rozhodol, že kandidovať budem, veľmi ma totiž štve, ako si tu volení zástupcovia robia čo chcú a nerobia to, čo chcú občania, že sa ničí životné prostredie, že tu funguje korupcia, nekontrolovane sa stavia, verejné obstarávanie nefunguje, ako by malo a pod. To sú veci, ktoré by som rád zmenil. Okrem toho som si povedal, že nemám čo stratiť. Tak som sa teda ocitol na kandidátke, ako nezávislý človek. Aj napriek tomu, že som na kandidátke politických strán, nemajú na mňa našťastie žiadny vplyv.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uvidíme, ako to celé dopadne, či ma zvolia. Ak áno, tak dúfam, že sa mi podarí niečo zmeniť k lepšiemu.

Ján Dobšovič

Ján Dobšovič

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ja som človek, aspoň dúfam, venujem sa rôznym témam, od prírody, cez štúdium a pod. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu